۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۴۰۲۳۰
آیت الله شب زنده دار:

مردم به صلاحیت حداقلی افراد اکتفا نکنند | مجلسی کارآمد و قوی تشکیل دهیم

مردم به صلاحیت حداقلی افراد اکتفا نکنند | مجلسی کارآمد و قوی تشکیل دهیم
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که این شورا بر اساس قانون کف صلاحیت ها را مشخص می کند، تأکید کرد که مردم باید افرادی که بیشترین صلاحیت را دارند انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی درباره لزوم اهتمام به امور مسلمین گفت: یکی از امور مسلمین در زمان حاضر انتخاب نماینده است.

وی افزود: انتخاب نماینده تنها به شخص انتخاب کننده و انتخاب شده باز نمی گردد بلکه به امور مسلمین یک کشور و فراتر از کشور باز می گردد و انسان نمی تواند نسبت به اصل شرکت بی تفاوت باشد، اصل شرکت فوایدی دارد و نشان می دهد که شرکت کنندگان نظام را قبول دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید از انقلاب و نظام اسلامی حفاظت و حراست کنیم، اظهار داشت: الان یک نظام اسلامی برقرار شده و اگر خدایی نکرده این نظام ضربه ببیند و دشمنان چیره شوند، نمی گذارند حوزه، عالم و اسلامی باقی باشد چرا که از این ها ضربه خورده اند.

وی ادامه داد: اصل شرکت در انتخابات اهمیت دارد و به معنای حمایت از نظام است، کسانی که برای مجلس انتخاب می شوند از جهات متعدد اثرگذار هستند و تصمیمات و مصوبات آن ها آثار مهمی را در کشور خواهد داشت.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که مجلس شورای اسلامی ریل گذاری می کند و قوه مجریه اجرا کننده مصوبات مجلس است، ابراز داشت: این که افراد درستی انتخاب کنیم اهمیت ویژه ای دارد و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اگر به این موضوع که باید افراد شایسته ای را انتخاب کنیم اما بی توجه باشیم و بعد ضربه ای به نظام و اسلام وارد شود جواب در پیشگاه الهی خیلی سخت خواهد بود.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه خیلی اهمیت دارد، دشمنان خارجی و داخلی فعال هستند و ساکت ننشسته اند از این رو باید با توجه به شرایط وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی اضافه کرد: مردم توجه داشته باشند که بر اساس قانون شورای نگهبان کف شرایط را در نظر می گیرد که حتما کافی نیست، شرایطی که برای نماینده مجلس گذاشته شده بسیار ناقص است حتی بینش سیاسی و توانایی فهم مسائل مختلف در بین شرایط وجود ندارد و تنها التزام عملی به اسلام، اظهار وفاداری به قانون و ولایت فقیه، تابعیت ایران و مدرک تحصیلی و سن مطرح است.

آیت الله شب زنده دار تصریح کرد: کسانی که تأیید شده اند این شرایط در آن ها وجود داشته البته نه به احراز وجدانی بلکه بر اساس اَمارات است، از سوی دیگر کسی که رد شده الزاما به این معنا نیست که شرایط را ندارد بلکه شرایط او احراز نشده است از این رو کسی که تأیید نشده نباید به این دید نگاه کرد که مشکلاتی داشته است.

وی افزود: مردم در مقام رأی دادن باید دقت کرده و بهترین ها را انتخاب کنند تا در پیشگاه الهی بتواند بگوید به وظیفه خود عمل کرده است، مردم در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی علاقه مندی خود را به معنویت، اسلام و نظام نشان دادند و اعلام کردند که اگر کسی صالح و پاک و خدمتگزار باشد او را دوست دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: روحانیت در قلب مردم وجود دارد و حرف روحانی که اهل دنیا نبوده بلکه اهل صلاح باشد واقعا اثر دارد، روحانیون باید مردم را تشویق کنند که حتما حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و بهترین ها را انتخاب کنند و به احراز حداقلی صلاحیت ها اکتفا نکنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه بتوانند به وظیفه الهی خود به نحو شایسته عمل کنند و شاهد تشکیل مجلسی کارآمد، خدا ترس و مفید برای نظام اسلامی باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات